antwoord op de meest gestelde vragen...

meest gestelde vragen over Cardoen autosupermarkt

Waar staat de wagen die ik wil?

Op Cardoen.be kan je ons volledige assortiment ontdekken. Deze wagens staan verspreid over onze verschillende vestigingen. Wanneer je online een optie neemt op een auto, zorgen wij ervoor dat je de auto zo snel mogelijk kan zien in de vestiging van jouw keuze.

Waarom is een auto bij Cardoen voordeliger dan bij de dealer?

DE BESTE PRIJS UIT HEEL EUROPA : Cardoen heeft geen vaste contracten met een fabrikant. Onze auto’s komen uit die Europese landen, waar ze het voordeligst zijn. En omdat we steeds meerdere auto’s tegelijk kopen kunnen we nog interessanter aankopen. LAGE KOSTEN = LAGE PRIJZEN : Bij Cardoen vind je geen marmer op de vloer, staat de verwarming een graadje lager en wie meer info wil krijgt geen dure folders maar een eenvoudige infofiche. Door dergelijke besparingen houden we onze kosten laag, en kunnen we je onze auto’s voordeliger aanbieden. Meer informatie vind je in de video hieronder.

Wat betekent de LAAGSTE PRIJS garantie bij Cardoen ?

Cardoen garandeert je de LAAGSTE PRIJS op elke nieuwe auto (0 km) in stock. Wekelijks vergelijken wij onze prijzen met identieke auto's van andere autodealers. Vind je toch dezelfde auto elders voor een lagere prijs ? Dan betaalt Cardoen je het verschil terug ! 

Voorwaarden :

  • we vergelijken enkel met een identiek voertuig = dezelfde motorisatie, uitrusting & uitvoering
  • Kan je ons het bewijs (= een gedrukte - of internetpubliciteit) voorleggen van een officiële dealer met een lagere prijs ? Dan passen wij meteen onze prijs aan, en bieden je € 150 extra voordeel.
  • met een geprint of handgeschreven document wordt geen rekening gehouden
  • Heb je de auto gekocht ? Dan betalen we je, voor levering, het verschil terug.

Wat is het verschil tussen een nieuwe, nieuw-eindereeks en jong gebruikte auto?

Bij Cardoen ontdek je naast een ruime keuze aan nieuwe auto’s ook nieuw-eindereeks modellen. Als er een nieuw model op de markt komt, blijft een grote voorraad van het vorige model staan. De dealers zitten ermee, want ze moeten het nieuwe model verkopen. Cardoen koopt deze auto’s op en plaatst ze in de showroom als nieuw-eindereeks. Deze gloednieuwe auto’s zijn tot 40% voordeliger! Absolute buitenkansjes dus! Verder vind je bij Cardoen een uitgebreid aanbod jong gebruikte auto’s tegen een heel lage prijs met gemiddeld slechts 15.000 km op de teller. Zo goed als nieuw, maar stukken goedkoper.

Heeft Cardoen alle merken en modellen op voorraad?

Als we onze klanten geen belangrijk prijsvoordeel kunnen bieden, nemen we een bepaald model niet in onze voorraad op. Bij ons vind je steeds de interessantste autokoopjes uit Europa.

Heeft Cardoen steeds het nieuwste model in voorraad?

De meeste van onze auto's zijn van het nieuwste model, maar soms kopen we auto's van een vorig modeltype. Het prijsvoordeel op nieuw-eindereeks auto's is enorm. Dergelijke koopjes zijn tot 40 % voordeliger, dat willen we je niet onthouden.

Wat is het verschil tussen een leasing en een comfort +?

Een leasing is een huur op lange termijn. Je hebt een verhuurder, die eigenaar is van de geleasde wagen. Deze heeft de auto aangekocht (de BIV erop betaald), laten verzekeren en laten inschrijven op zijn/haar naam. Als er herstellingen moeten gebeuren zal de aankoper van de wagen deze betalen. De aankoopfactuur staat op naam van het verhuurbedrijf (leasebedrijf).

Aan de andere kant heb je de huurder. Die betaalt een huurbedrag en mag de wagen gebruiken.

Bij de leasing wordt er van uitgegaan dat de huurder de wagen aan het einde van de overeenkomst teruggeeft aan de verhuurder. De huurder kan de leaseauto over kopen maar dit is uitzonderlijk. Als de huurder de auto wil over kopen moet op dat moment het overnamebedrag bepaald en betaald worden. De huurder zal opnieuw BIV moeten betalen op de wagen.

Comfort + is een combinatie van een financiering met een Service+onderhoudscontract. In dit geval wordt er niet over huur gesproken. De wagen wordt aangekocht en gefinancierd door de klant. Dankzij Service+ moet je je als klant geen zorgen maken over: waarborg, onderhoud, reisbijstand of pechverhelping. Dit is allemaal geregeld. Als klant moet je enkel nog de brandstof, de verzekering en de taksen betalen.

De wagen wordt ingeschreven op naam van de klant, de factuur van de wagen staat op naam van de klant.

Aan het einde van de afgesproken termijn kan je als klant kiezen om

  • Een nieuwe auto te kiezen bij Cardoen (met comfort+)
  • De wagen te houden. In dit geval betaal je de vooraf bepaalde restwaarde van 30% op de Cardoenprijs.
  • De wagen in te leveren bij Cardoen en je betaalt niets meer

Het voordeel van Comfort + is dat je als klant eigenaar wordt van de wagen. Bij aanvang weet je als klant wat de restwaarde van de auto is. Als je als klant besluit om de wagen te houden moet je geen 2de keer BIV betalen op de wagen want hij stond al op je naam.

Geeft Cardoen nog korting op de geafficheerde prijzen?

Cardoen biedt je elke dag de laagste prijs voor nieuwe auto's in België. Vind je dezelfde nieuwe auto elders toch goedkoper, dan betalen wij je het verschil terug. Zo zeker zijn we van onze prijzen.

Wat is het verschil tussen een monovolume, break, sedan en andere carrosserievormen?

Hier vind je de meer informatie over de verschillende carrosserievormen. 

Ik heb nood aan reis/wegbijstand. Wat moet ik doen?

Het antwoord op deze vraag vind je hier.

meest gestelde vragen over Cardoen service center

Waar moet ik gaan voor het onderhoud?

Elke Cardoen autosupermarkt heeft zijn eigen werkplaats (behalve Doornik) met perfect geschoolde mechaniekers. indien je elders wenst te gaan voor het onderhoud van je auto is dat geen probleem. Uit ervaring weten we dat Cardoen klanten overal goed ontvangen worden.

Ben ik welkom bij een merkdealer met een auto van Cardoen?

Een merkdealer verdient aan de verkoop van zijn auto's nauwelijks nog iets. Het onderhouden van de auto’s is echter wel rendabel. Het is dus logisch dat zij voor het onderhoud graag nieuwe klanten ontvangen, dus ook Cardoen klanten.

Zal ik bij een merkdealer niet meer moeten betalen voor het onderhoud voor een auto die van Cardoen komt?

De uurtarieven van elke garage zijn vast en moeten voor elke klant gehanteerd worden. De meeste merken hebben vooraf bepaalde, vaste prijzen voor een klein en groot onderhoud. Het maakt dus niet uit waar je de auto gekocht hebt die je aanbiedt bij de dealer voor het bepalen van de prijs van het onderhoud.

Moet ik voor een herstelling onder waarborg telkens terug naar Cardoen komen?

Als je bij Cardoen een nieuwe auto koopt, mag de herstelling onder waarborg gebeuren door de garagehouder van je keuze. Cardoen regelt de administratie en de betaling rechtstreeks met hem. Je vindt de procedure in je Cardoen waarborgboekje. Vraag aan je garagist Cardoen te contacteren voor hij de herstelling uitvoert. Voor bijna-nieuwe auto’s moet je de herstellingen in waarborg wel laten gebeuren in de vestiging waar je je auto kocht. Indien je een verlengde waarborg of "service +" hebt op je nieuwe auto, gebeurt het onderhoud wel bij Cardoen.

Moet ik met een auto van Cardoen naar de keuring?

De Cardoen auto's worden geleverd met een Belgisch gelijkvormigheidsattest en een geldig keuringsdocument. Enkel nieuwe auto's die nog geen inschrijving hadden, dienen geen keuringsdocument te hebben. Je auto moet dus, zoals elke andere auto, een technische keuring ondergaan.

Kan Cardoen alle herstellingen uitvoeren?

De mekaniekers van Cardoen kunnen 95% van alle werken in de Cardoen werkplaatsen uitvoeren. Voor de overige 5% specifieke jobs wordt samengewerkt met specialisten. Cardoen regelt voor jou het nodige, zodat je slechts 1 aanspreekpunt hebt.

bel gratis 0800 17 023 of mail ons

je kan tot 4 auto's eenvoudig met elkaar vergelijken

sluitenmenu sluiten

je recent bekeken auto's

sluitenmenu sluiten